I mitten av december passerade vi drömgränsen 1,3 miljoner medlemmar samtidigt som vi är på god väg att snart kunna välkomna årets 100 000:e nya medlem.
2022 anslöt sig 55 148 nya medlemmar till KfS. I år, innan året är till ända, har den siffran överskridits med nära 45 000 och fått Sveriges största konsumentförening att passera drömgränsen 1,3 miljoner medlemmar.
– Det är verkligen fantastiskt att se en så stor ökning av medlemsantalet. Det visar att fler och fler upptäcker fördelarna som medlemskapet hos Konsumentföreningen Stockholm innebär. Samtidigt sträcker sig vår ambition bortom att bara öka antalet medlemmar; vi strävar efter att kontinuerligt skapa mervärde för medlemmarna och underlätta för dem att fatta smarta och hållbara beslut. En stark medlemsbas ger oss också bättre möjlighet att påverka, särskilt inom områden som är viktiga för oss, såsom hälsa och hållbarhet, säger Lars Ericsson, vd på Konsumentföreningen Stockholm.
För att möta situationen med en sällan skådad ökning av levnadskostnader har Coop Butiker och Stormarknader vid ett par tillfällen under året genomfört kampanjer i syfte att understryka mervärdet av och det unika med Coops medlemsprogram. Under våren en uppskattad rekryteringskampanj där nya medlemmar bjöds på medlemsinsatsen och under hösten upprepades denna med tillägget att befintliga medlemmar under en dag erbjöds dubbla bonuspoäng på samtliga inköp.
– I en tid då väldigt många kämpar med att få sin vardagsekonomi att gå ihop, har vi velat göra allt vi kan för att uppmärksamma och påminna om fördelarna med ett medlemskap hos Coop. Förutom att påminna om att man alltid får mer som medlem hos oss, har vi även velat lyfta att man som medlem också är delägare med en helt unik möjlighet att påverka och nyttja sin konsumentkraft, säger Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader.
På bild: Malin Pellborn chef medlemsverksamheten KfS, Elsa Häggström medlem nr 1 300 000, Lars Ericsson vd KfS, Alex Andric Butikschef Coop Sveavägen.
Publicerad: 2023-12-20